Thursday, April 08, 2010

Στο πανηγύρι της Παναγίας της Λαουρένταινας


8 comments:

  1. Πότε γίνεται το πανηγύρι και το όνομα
    από που προέρχεται;
    Καλημέρα!

    ReplyDelete
  2. Το πανηγύρι γίνεται κάθε χρόνο τη Δευτέρα του Πασχα, σε ένα μικρό εκκλησάκι κοντά στο Σταυρό Μπόχαλης, για τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας. Δεν ξέρω όμως από πού προέρχεται το όνομά της.

    ReplyDelete
  3. Καλημέρα Κική, Χρόνια Πολλά και του χρόνου!!! Στη μοναδική μου Πασχαλιάτικη επίσκεψη στο νησί, έτυχε να πάω στη Χάρη της Δευτέρα της Λαμπρής!! Πολύ όμορφα!!!
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
  4. Deli,και του χρόνου!
    Όμορφα τα πανηγύρια στα εκκλησάκια!
    Α,την ίδια απορία είχα για το όνομα,περίεργο δεν το έχω ακούσει ξανά.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  5. Ωραίες οι φωτό, γράφει το καινούργιο μηχάνημα!

    Επιχειρώντας μία ετυμολογική προσέγγιση, θα υπέθετα ότι το "Λαουρένταινα" ως λήμμα θα μπορούσε να προέρχεται από το Lauro (Λάουρο), όπως Γιώργαινα, Κώσταινα, Μήτραινα κλπ.

    ReplyDelete
  6. Χρόνια Πολλά Κική..
    Πολύ ωραίες φωτογραφίες, όπως πάνταβ άλλωστε.
    Καλή σου μέρα. Κώστας

    ReplyDelete
  7. Μαρία Σ11:44 PM

    Καλησπέρα Κική μου και πάλι χρόνια πολλά και του χρόνου νασαι καλά να ξαναφωτογραφίσεις το πανθγήρι της Λαουρενταινας.
    Διαβάζοντας την ανάρτηση της φίλης Ελένης ανοιξα τα βιβλία αλλά δεν βρήκα κάτι για την προέλευση του ονόματος εκτός του οτι η εικόνα ευρέθη στην υπαιθρο μετά την αλωση της Κωνσταντινούπολης.
    Ο Κος Αντώνης Καρδιανός ομως μου εχει πεί οτι ο ανθρωπος που την βρήκε ηταν Λαουρέντης δηλαδή βοηθός οικοδόμου και η Παναγία η Βρεφοκρατούσα ονομάσθηκε Λαουρένταινα.

    ReplyDelete
  8. Γιώργο βρέθηκες Πάσχα εδώ και είδες και το πανυγύρι; Μπράβο!

    Ελένη κι εγώ δεν το έχω ψάξει...

    Κωσνταντίνε...ναι...Όπως λέμε, Μύτσαινα, Παναγιώταινα...
    Βρεεεεεεε!!!

    Κώστα επίσης! Ευχαριστώ!

    Μαρία εσένα ή τον π. Παναγιωτη περίμενα να μας πείτε για την ονομασία. Ευχαριστούμε!

    ReplyDelete