Saturday, February 09, 2008

Ή στραβός είναι ο γιαλός...

Δευτέρα μεσημέρι αράζω στο pc μου. Αποφασίζω να μην κοιμηθώ για να φτιάξω ένα γλυκό μανταρίνι. Κατά τσι 4 η ώρα ακούω σμπάρα και σφυριξίες από τα πλοία. Από τη χώρα ακούονται εδώ πάνω. Μα τι στο καλό συμβαίνει; Κάτι σημαντικό έγινε για να παίζουν σμπάρα στη Ζάκυθο και να σφυρίζουν μέχρι και τα πλοία.
Ανοίγω την πόρτα μπας και καταλάβω τι γένεται...
Τίποτα...
Ανεβαίνω στο μπαρκόνι μπας και δω τίποτα...
Τίποτα...
Τα σμπάρα συνεχίζονται. Οι σφυριξίες ομοίως. Να πέθανε κανένας; Δε θα κάνανε τέτοιο χαλασμό! Κάτι καλό γένεται. Μα τι; Κάτι περνάει από το μυαλό μου, αλλά... για να σιγουρευτώ...
Εδώ μπαίνει στη μέση η τεχνολογία.
Στέλνω sms στην Α που μένει στη χώρα, μήπως με ενημερώσει.
-Μπας και ξέρεις γιατί ρίχνουν σμπάρα και γιατί σφυρίζουν τα καράβια;
-Άσε Κική μου. Φέρανε νέο παπόρο και κάνουν κιάσα....χαζομάρες...
Ε μα πές το ψυχή μου! Είπα κι εγώ! Εβουρλιστήκανε μεσημεριάτικα οι ζακυθινοί και βαρούνε σμπάρα;
Περιμένω να ξυπνήσει ο σύζυξ το απόγιομα.
Με την τσίμπλα στο μάτι του ανακοινώνω:
-Το και το εγίνηκε το μεσημέρι.
-Μπα! Και ποίοι το φέρανε;
-Που να ξέρω ψυχή μου ποίοι το φέρανε; θα μάθουμε! Ελπίζω μόνο εκείνοι που το φέρανε, να μην είναι οι ίδιοι που φέρανε και το άλλο.
-Ποίο άλλο;
-Εκειό εκεί που γέρνει. Εκειό... που το 'χουνε στο λιμάνι 2-3 χρόνια και μια γέρνει κατα δεξιά, μία κατα αριστερά ανάλογα που φυσάει. Ήθελα να 'ξερα...στραβός ήταν ευτούνος που το αγόρασε; Δεν το είδε; Εγώ, που είμαι στεριανή, το πρώτο πράμα που παρατήρησα ήταν ότι γέρνει. Ευτός ο χριστιανός που τονε στείλανε να το πάρει, δεν το είδε; Μωρέ μπας και το αγόρασε on line και δεν ειδε τι έπαιρνε; Άγιε Διονύσιε....τέλεια στραβωμάρα...

Θυμάμαι την πρώτη φορά που το είδα: Μωρέ παιδία...ευτούνο το καράβι γέρνει! Επληρώσανε κιόλας για να το αγοράσουνε ή χάρισμα ήταν; Δυστυχώς επληρώσανε...Καλά...κανείς δεν το είδε; Μονο εγώ;
Μια μέρα, εκατέβαινα το δρόμο από το Ψήλωμα. Έγερνε προς τα αριστερά. Ευτούνο θα πέσει! Σκέφτηκα!
Άλλη μέρα...έγερνε από τα δεξιά. Είπα πως δεν είμαι καλά! Μωρέ εγώ δεν είμαι καλά ή ευτούνοι που το πήρανε; Που μία γέρνει από τη μιά και μία από την άλλη; Αχ καημένε κοσμάκη... Που αγόρασες και μετοχές και περιμένεις μέρισμα....

Το βραδάκι πάμε στο σουμου για μερικά ψώνια. Περνάμε από το λιμάνι.
-Ε! Ε το το νέο καράβι.
-Ποίο είναι; Ευτούνο;
-Όχι...απέναντι.
-Όχι παιδί μου, ευτό ευτού είναι!
-Μα τι λες παιδί μου; Χτες δεν υπήρχε σ' ευτούνη τη μερία καράβι. Αυτό είναι!
-Καλά λες. Πάμε να το δούμε;
-Πάμε.
Μια και δυο...στήνω την κάμερα. Πρώτα φωτογραφίζω ευτό που γέρνει. Αλλιώς δε θα με πιστέψετε. Σ' ούλες τσι φωτογραφίες που έχω τραβήξει μέρα, στραβό είναι. Μία γέρνει από δω και μία από κει.
Τέλος, φωτογραφίζω και το νέο καράβι. Ινκόγκνιτο. Κακή λήψη γιατί ντρεπόμουν. Ρεντίκουλο θα γένω στο τέλος. Θα με πάρουνε χαμπάρι και οι πέτρες.
-Πάμε να φύγουμε, μας βλέπουν, λέει ο σύζυξ.
-Καλά ντε! Πως κάνεις έτσι; Μια φωτογραφία το πήρα και αυτή συφοριασμένη!

Το παπόρο το αγόρασε η ΑΝΜΕΖ. Αγόρασε κι άλλο πριν λίγο καιρό. Εκειό είναι για φτιάξιμο και για φτιάξιμο θα πάει κι αυτό.
Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο κι αυτό και το άλλο. Εύχομαι επίσης να μην πληρώναμε όσο πληρώνουμε στη Ζάκυνθο για να περάσουμε ένα αυτοκίνητο λες και είμαστε άγονη γραμμή.
Εύχομαι τέλος, όποιος αγοράζει καράβια, να μη γέρνει και τα περνάει για ίσια....

24 comments:

  1. ti oreos logos grafis.... ediposiastikaaa!

    ReplyDelete
  2. Έρχομαι που έρχομαι άνετα στο νησί, μ' αυτά που γράφεις, Κική, θα με κάνεις να κάθομαι απέναντι, στην Κυλήνη, και να ορκίζομαι, σαν τους παλιούς σπουργίτες ζακυνθινούς "μα την ξενιτεία που με δέρνει!! "
    Ας μη χάνουμε τις ελπίδες μας, πάντως: Μπορεί να αποδειχθεί ότι, τελικά, στραβός είναι ο γιαλός και πως το πλοίο καλά αρμενίζει...
    Τις καλησπέρες μας!

    ReplyDelete
  3. Γιάννη, ευχαριστώ.

    Διονύση μου, σε σένα δεν έπρεπε να λέω τέτοια η αλήθεια είναι!
    Το καινούριο δεν το κόβω για στραβό. Εκειό το παλιό να δω τι θα το κάμουμε....

    ReplyDelete
  4. Κική καλημέρα!

    Ωραίο το ρεπορτάζι σου, στάζει σάτιρα πικρή!... Αυτό δηλαδή που πράγματι χρειάζεται τη σήμερον ημέρα.
    Τελικά, το συμπέρανα το θέμα: Και ο γιαλός είναι στραβός και στραβά αρμενίζουμε!!!...

    ReplyDelete
  5. Σκεπτόμενος με μαθηματική λογική ( ..το στοιχείο μου..), συμπεραίνω πως ο Π.Κ βλέπει τα πράματα από τη στεριά: Πώς θα μπορούσε να αντιληφθεί μέσα από ένα καράβι που πλέει στραβά πως και ο γιαλός είναι στραβός;; Λοιπόν, σου συστήνω, αγαπητέ μου, να μην κάθεσαι στην ακροθαλασσιά αγναντεύοντας τα στραβά. Μπες κι εσύ στη στραβομαούνα μας, Είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσεις την άγνοια, δηλαδή την ευτυχία!
    E la nave va..
    Τώρα, βέβαια, κατα πόσο "va",αυτό δεν μπορώ να σας το εγγυηθώ!
    ΥΓ. Ο ζακυνθινός πατέρας μου, πολλές φορές στην ερώτηση "πώς πάτε;" απαντούσε "ορθοπλέουμε!" Κική, ευχαριστώ που τόσο όψιμα με έκανες να καταλάβω τη λέξη!! :-))
    Με συγχωρείτε για τις πρωινές αμπελοφιλοσοφίες...Καλημέρα!

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:39 PM

    καλοταξιδα να ειναι και τα δυο!

    ReplyDelete
  7. Όλα τάχε η Μαργιορή... ο πλους της απολείπει...

    ReplyDelete
  8. Π.Κ., στραβά κι ανάποδα δηλαδή...

    Διονύση μου, να αμπελοφιλοσοφείς συχνότερα please! Ο συγχωρεμένος ο κ. Γιάννης, κάτι ήξερε...

    Μάμα, ευχαριστούμε!

    None, έλα ντε...

    ReplyDelete
  9. Προφανώς, οι άνθρωποι σκέφτηκαν "αφού έχουμε ενα καράβι που γέρνει προς τα αριστερά, να πάρουμε και ένα που θα γέρνει προς τα δεξιά, να ισορροπήσουμε την κατάσταση!" Βέβαια, επειδή ζούμε στο νησί του παραλόγου, να φροντίσουμε να μην μας κάνει εντύπωση αν κάποια στιγμή ακούσουμε οτι δεν είναι το καράβι που γέρνει, αλλά η θάλασσα!

    ReplyDelete
  10. βρε Κικίτσα μπας και το βαπόρι που γέρνει είναι το ¨"Ιεράπετρα"??? και σας το πούλησε η Λανε λαινς να το ξεφορτωθούν??? να το ερευνήσετε αυτό.
    καλό σ/κ

    ReplyDelete
  11. αα! ξέχασα
    να ευχηθώ να είναι καλοτάξιδο
    και συ να κάνεις πολλά πολλά ταξίδια με αυτό !

    ReplyDelete
  12. Jimmarg, κι όταν θα τα βλέπω και τα 2 μαζί και το ένα θα γέρνει ενώ το άλλο όχι, να δω τι κέρατο θα μου πουν...

    Νατάσσα....ααααα έχετε κι εσείς καράβι που γέρνει; Δεν είμαστε οι μόνοι. Τώρα ησύχασα κάπως.
    Μπαααα...οι δικοί μας φτάσανε μέχρι τη Ρωσσία λέει για να το πάρουνε. Τετοια πετυχεσά!
    Ευχαριστούμε για τις ευχές!

    ReplyDelete
  13. Για Ζακυνθινούς μιλάμε, αμφιβάλεις οτι κάτι θα επινοήσουν για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα; Αν αράξουν ποτέ το ενα δίπλα στο άλλο, σε παρακαλώ ειδοποιησε με να πάμε για φωτογράφηση! Προβλέπω στον επόμενο διεθνή διαγωνισμό σουρεαλιστικής φωτογραφίας, να εξασφαλίζουμε βραβείο!

    ReplyDelete
  14. Κοίτα...σήμερα το πρωί, λόγω του αέρα υποθέτω, είχαν βάλει το ένα πλοίο δίπλα στο άλλο. Δυστυχώς δεν είχα μαζί μηχανή. Μη μου βάζεις ιδέες λοιπόν και κατέβω ΤΩΡΑ πριν σκοτεινιάσει εντελώς να τα φωτογραφίσω. Όντως θα είναι πολύ σουρεάλ και είμαι σίγουρη ότι θα βρουν μια καλή δικαιολογία...

    ReplyDelete
  15. Anonymous6:17 PM

    δε σε προλαβαίνω! είσαι πολύ δραστήρια μπλόγκερ, τώρα για το ποιος είναι στραβός......θα έλεγα και ο παρατηρητής! και είμεθα όλοι παρατηρηταί!
    Άμα θέλεις ρίξε μια ματιά και στο νέο μου μπλόγκ
    lexipenia.blogspot.com
    Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  16. Jim, τζίφος. Πήγα μέχρι τη Μποχαλη. Φωτογράφισα το ανεμοδαρμένο λιμάνι με το γυρτό πλοίο στη θέση του. Τώρα, ή δεν είδα καλά εγώ το πρωί ή... δεν ξέρω κι εγώ. Πάντως θα την κυνηγάω αυτή τη στιγμή. Τη στιγμή που θα τα βάλουν δίπλα δίπλα.

    Ηλιογράφε, είχες ξανανοίξει τη Λεξιπενία ή κάνω λάθος;

    ReplyDelete
  17. Ανέμενε ειδοποιηση μου, αν τα πετύχω το ενα δίπλα στο άλλο!Βέβαια,καλό θα ήταν να μην βγεί η φωτο με ιδιαίτερα ταραγμένη θάλασσα γιατί ηδη φαντάζομαι την γελοία απάντηση τους!

    ReplyDelete
  18. Καλοτάξιδο το νέο παπόρο!

    ReplyDelete
  19. Jim, θα περιμένω. Το φαντάζεσαι; Και οι 2 σαν παπαράτσι να φωτογραφίζουν το πλοίο; Χαχα!
    Ναι, μερικά μποφόρ θα τους έδιναν μια εύκολη δικαιολογία...

    Elie, ευχαριστούμε!

    ReplyDelete
  20. εάν το "μπαπόρι" το πήραν από την Ρωσσία στραβά τα βλέπω τα πράγματα από την αρχή....

    ReplyDelete
  21. Νυχτολούλουδο...ασε...

    ReplyDelete
  22. Πολύ τα γουστάρω τα Ζακυνθινά!
    Το καλύτερω εδώ, ever!!!

    ReplyDelete
  23. xaxaxa πολύ γέλασα με το τέλος ....

    Εύχομαι τέλος, όποιος αγοράζει καράβια, να μη γέρνει και τα περνάει για ίσια....

    Βρε λες..αυτός που το αγόρασε να γέρνει και κυριολεκτικώς...γιατί μεταφορικώς είναι φως φανάρι...

    ReplyDelete
  24. Κωνσταντίνε, θα σου μιλώ συχνότερα ζακυθινά! χαχα!

    Tdjm, εμ...μόνο αν γέρνει κανείς το βλέπει ίσιο !!!

    ReplyDelete